wij sparen graag

De succesvolle messenspaaractie van AH is afgelopen. Dit was een vervolg op de al even succesvolle spaaractie voor kristallen glazen. Wij Nederlanders sparen graag. Zegeltjes, bonnen of stempels niets is te gek om een voordeeltje in de wacht te slepen.

Over het algemeen staan Nederlanders bekend als een zuinig volk. We hebben een voorliefde voor zegeltjes plakken en spaarpunten verzamelen, we zijn dol op korting en gratis producten. We zijn altijd op zoek naar korting. Kortingacties, kortingsbonnen en spaarpunten doen het daarom ook goed als marketingactie. Bijna driekwart van de Nederlanders maakt gebruik van spaarsystemen bij (online) winkels, zoals Airmiles. Dit blijkt uit onderzoek van Shopkorting. Zowel vrouwen als mannen sparen via spaarsystemen. 67% van de mannen geeft aan mee te doen aan spaaracties en 81% van de vrouwelijke respondenten. De hoogste concentratie spaarders vinden we in het oosten van het land (79%) en Rotterdammers zijn spaarzamer dan Amsterdammers met  respectievelijk 70% en 61%. Als de spaarders de keuze hebben, sparen ze het liefst via waarde- en tegoedbonnen (34%) gevolgd door spaarpunten en zegels  (30%).

Deze informatie is bijzonder relevant voor de organisatoren van retailacties en acties in de winkels, winkelstraten en winkelcentra. De cijfers onderstrepen dat we hier massaal gevoelig voor zijn. Loyaliteits- en spaarprogramma's bieden de kortingen  waar Nederlanders gek op zijn, maar zorgen er tevens voor dat consumenten terug komen voor herhaalaankopen en meer besteden. Door spaarpunten aan de klanten te geven, komen ze terug om hun spaarkaarten vol te krijgen. In deze moderne tijden zijn er slimmere manieren om punten te sparen maar wij Nederlanders blijven gek op actiezegeltjes en ouderwets bonnen plakken op spaarkaarten. 

Ivooh! organiseert (online) spaaracties professioneel en creatief en natuurlijk volledig op maat van uw wensen en doelen.

 

 

deel: