Pasen vraagt om actie

Ongelooflijk, met de temperaturen van de afgelopen dagen, lijkt het soms haast wel voorjaar. Het begint te kriebelen. Consumenten maken zich langzaam op voor het seizoen waarin ze buiten leven, de tuin ingaan, flaneren in hun nieuwe kleren en op vakantie gaan. Het leuke van retail acties of consumentenacties is dat deze binnen ieder seizoen inpasbaar zijn. Pasen is bij uitstek geschikt voor een promotie van een winkelcentrum of winkelstraat.

Detailhandel in de lift

De rabobank signaleert in de recente trendcijfers dat er in de detailhandel non-food een duidelijke sentimentsverbetering te zien is. Dat is goed nieuws! Door de toename van de particuliere bestedingen, kopen mensen simpelweg meer. Volgens de Rabobank is dit over vrijwel de hele linie zichtbaar. Zo profiteren doe-het-zelfzaken en woninginrichters van de aantrekkende woningmarkt en profiteren modewinkels en elektronicazaken van het verbeterde consumentenvertouwen. We kopen algemeen gewoon meer luxeproducten.

Verkopen een boost geven

Juist dat is een mooi moment om daar als winkelliersvereniging op in te spelen. Samen de schouders eronder. Met een goed georganiseerde actie in het winkelgebied is het mogelijk de omzet een extra zetje te geven. Professionele organisatiebureaus weten hoe ze dit moeten aanpakken. Zodat niet alleen de klant wint, maar zeker ook de ondernemer. Het thema Pasen is geweldig; eieren zoeken, gouden eieren, een rondlopende paashaas.
Met dit thema ga ik graag aan de slag! Meer weten? Bel me bij Ivooh, telefoon: +31621248817 of mail ivo@ivooh.nl

deel: