Klant wil leuke evenementen

Tijdens het seminar De kracht van Collectieve Marketing voor Winkelgebieden kwamen enkele interessante onderzoeken aan bod. Zo werd gesproken over een onderzoek naar collectieve marketing in winkelgebieden. Een ander onderzoek richtte zich op de vraag hoe consumenten hun winkelgebied ervaren. 

Wat betreft de collectieve marketing van winkelgebieden werd een aantal interessante conclusies getrokken. Zo werd opnieuw bevestigd dat een groot collectief je krachtig maakt. Een betoog dat ik zelf ook al jaren houd onder ondernemers. Immers, de consumentenbestedingen in de winkelstraten lopen terug en faillissementen van winkeliers zijn aan de orde van de dag. Samenwerking tussen ondernemers in winkelgebieden is noodzakelijk om succesvol te zijn én te blijven. Alle retailacties van Ivooh! zijn gericht op samenwerking, krachtenbundeling en meerwaarde voor de ondernemers en de consumenten.

Wensen van de klant

Uit het onderzoek naar hoe consumenten hun winkelgebied ervaren, blijkt dat klanten ontzettend veel informatie ontvangen, bijvoorbeeld over acties, nieuwe artikelen en uitverkoop terwijl slechts 2% van de winkelgebieden duidelijk in beeld heeft wat de klant daadwerkelijk wilt. Uit het onderzoek blijkt dat de top 3 wensen van de klant er als volgt uitziet:

1. Gratis wifi
2. Leuke evenementen in winkelgebied.
3. Spaarprogramma/gezamenlijke cadeaubon van winkelgebied

Retailacties met sfeer en gezelligheid

Er zijn tal van factoren die invloed hebben op de verblijfsduur en bezoekfrequentie van klanten. Dit zijn bijvoorbeeld het winkelaanbod, het parkeertarief en de bereikbaarheid. Daarnaast worden consumenten blij van leuke, klantgerichte evenementen, zowel fun als omzetmakende. De relailacties van Ivooh! spelen hier op een slimme manier op in. Club Sparen, Scan & Win, Kras & Win of Kraak de Kluis zijn ware publiekstrekkers. Wat een spektakel als iemand die kluis weet te openen! Ondernemers profiteren hiervan vanwege de extra aandacht voor het winkelgebied, de positieve ervaringen bij klanten en de enorme omzet boost die van deze acties uitgaat. Zo bewijzen we dat sfeer en gezelligheid hand in hand kunnen gaan met het zakelijke doel: meer klanten, meer omzet, meer winst. 

 

deel: