GOIRLE BINDT KLANTEN MET KLEUREN

De retailactie zoals Goirle voor het vierde achtereenvolgende jaar heeft uitgevoerd, blijft succesvol. Wim Aussems, de Centrummanager, spreekt over zegeltjes plakken. Maar het idee erachter is top. Niet alleen worden klanten gestimuleerd om het gezellige winkelcentrum van Goirle te bezoeken, maar ook diversiteit ervan te ontdekken. Wim Aussems zelf legt uit hoe.

''De doelstelling van onze actie is het binden van mensen en daarmee meer 'reuring' in de winkelstraten te krijgen. We hebben bijvoorbeeld liever dat iemand drie keer één boodschap doet, dan in één keer alles. Om die reden krijgt iedereen die in de winkel of een zaak bezoekt (voor advies of koop) een zegeltje. Die zegeltjes kunnen worden geplakt op een spaarkaart. Toch vonden we dit niet voldoende. We willen immers de diversiteit van ons winkelcentrum benadrukken. Daarom hebben we de winkels in categorieën verdeeld en heeft iedere categorie een eigen kleur zegel. We hebben de winkels hiervoor onderverdeeld in mode, supermarkt en warenhuis, vers speciaalzaken (bakker, slager, kaasboer), horeca en DHZ. Het leuke is nu dat de kans op prijs en op mooiere prijzen toeneemt naarmate de spaarkaart meer verschillende kleuren telt.''

Ondernemers verleiden 

''Het succes van de actie staat of valt met de deelname van de ondernemers. In Goirle is sprake van een sterk centrum en een Centrummanager die betaald wordt uit de opbrengst van reclamebelasting, dus dat is dik in orde. Het leeft daarom ook echt. Er ontstaat zelfs een waar ruilcircuit en ik voel me een soort 'Gaston' van de Postcodeloterij als ik de deelnemers mag verblijden met hun prijzen. Die zijn echt fors hoor.  
Natuurlijk houden we rekening met de grens van de kansspelbelasting maar ik heb vele cadeaubonnen of prijzen kunnen uitreiken van € 150,-, € 250,- tot en met € 450,- mogen uitreiken. Het is een geweldig om de blijdschap te ervaren en onze klanten hier mee te mogen verwennen.''  

deel: